Husk at støtte vore sponsorer
de støtter os

Hovedsponsor

Dan Group Alarm Skive A/S " For Sikkerhedens Skyld "

Dan Group Alarm viser gerne, hvordan man gør livet surt for indbrudstyve.

Der stjæles som aldrig før. Ofte bryder tyvene ind uden at vide, om der er omsættelige værdier at stjæle - men det betyder altid ærgrelser og ødelæggelser, eventuelt er der stjålet uerstattelige værdier.

Heldigvis kan der med Dan Group Alarms hjælp træffes forholdsregler, som gør tyvenes arbejde næsten umuligt.

Dan Group Alarm Skive A/S er et seriøst sikringsfirma der kan hjælpe med alt inden for elektronisk og mekanisk tyverisikring.
Dan Group Alarm Skive A/S har benyttet Den Jyske Kontrolcentral A/S siden 1986 se evt. på  http://www.djk.dk

Dan Group Alarm har 11 service center i Danmark. Vi har 30 års erfaring med sikrings systemer.

• Godkendt af SKAFOR F&P (alle forsikringsselskaber i Danmark)
  • Medlem af sikkerhedsbranchen, en sammenslutning af godkendte alarminstallatører i Danmark.
  • Vi har været  ISO 9001 DS Certificeret både med Alarm - Adgangskontrol & TV Overvågning siden 2007.
  • Certificeret af Sellica til installationer på forsynings installationer
  • Er medejer af Sikringsvagten A/S

Sebastians VVS-Teknik - Alt inden for vand, varme og sanitet!

Velkommen hos os!

Vi leverer altid kvalitetsarbejde til konkurrencedygtige priser - og naturligvis til aftalt tid.

Vore teknikere er erfarne og veluddannede og har et højt serviceniveau som en naturlig og vigtig del af deres værktøjskasse.

Tag os med på bud næste gang du har en opgave, der kræver professionel håndtering  og med service-niveauet i top!

Vi tilbyder totalløsninger og 24 timers service!

Velkommen

Vi lægger meget vægt på at kunderne føler

sig trygge når de giver os en opgave.

Vores målsætning er at fremstå som en kvalitesbevidst

virksomhed med et højt serviceniveau, der leverer

kvalitetsarbejde til den rette pris.

For at sikre forsat eksistens og udvikling for vores fag,

er det vores idé altid at leverer et stykke arbejde, der

indfrier kundens forventninger.

Vi sørger altid for at overholde aftalte betingelser

og leveringstider

Vi glæder os til at komme i gang med en opgave

for Dem.

Historie

I begyndelsen af det 18. århundrede var det meget almindeligt, at borgerne i byerne drev landbrug, og at de selv forædlede deres produkter. De bagte, slagtede og bryggede. Men efterhånden som byerne udviklede sig, blev der mindre plads til agerbrug. Dette skabte således basis for, at en småindustri kunne vokse frem; herunder bryggerier.

Ser vi på Skive, havde den i 1801 kun 520 indbyggere, men i 1901 var tallet steget til 4591. Der var altså grundlag for at starte et bryggeri. Der blev gjort flere forsøg, hvoraf de fleste løb ud i sandet, men et af forsøgene lykkedes dog.

I 1876 startede A. P. Lorentzen i Nørregade 44 med en lille hjemmeproduktion af hvidtøl. 6 år senere i 1882 manglede han plads, og udvidede ved køb af nabogrunden. I 1889 forpagtede Christian Daugaard bryggeriet, og overtog det efter en tvangsauktion i 1892. I 1895 købte Christian Christiansen bryggeriet og udvidede. Han delte virksomheden i to grene: et ølbryggeri han gav navnet Thordal efter sin hustru, og en mineralvandsfabrik han kaldte Krystal.

Sideløbende med ovennævnte udvikling startede Erik Nielsen i 1891 med at lave sodavand i Nørregade, men pladsen blev for trang, og kort efter flyttede han produktionen til ejendommen på hjørnet af Vestergade og Asylgade. I 1906 flyttede produktionen igen, denne gang til ejendommen på hjørnet af Sallinggade og Grønnegade, og her fortsatte han sin virksomhed til 1913, hvor han overtog Thordal bryggeri og mineralvandsfabrik, Nørregade 44.

I 1933 overtog Erling Strange Nielsen Thordal efter sin fader. Sønnen havde tilbragt en del af sin ungdom på forskellige bryggerier i Bayern, og havde derfor forudsætninger for at udvide sortimentet med pilsnerøl. Den første brygning kom i handlen i 1935. To år efter udviklede han sortimentet med en kraftigere øl ved navn "Münchener øl". Denne øl blev forløberen for den nuværende "Old Gambrinus Beer". Men på grund af det større maltforbrug, blev denne stærke øltype forbudt ved krigens begyndelse. Efter krigens slutning begyndte man igen af brygge "Münchener øl", men det måtte kun afsættes til eksport.

I 1954 flyttede tapperiet udenfor byen til den nuværende adresse. Selve bryghuset blev liggende i Nørregade, og man kørte derfor øllet i tankbil til tapperiet udenfor byen. Først 1963 flyttede bryghuset og lagerkældrene med. I begyndelsen af 1950 forsøgte man at udvide eksporten, hvorfor man havde brug for et mere internationalt klingende navn til eksportøllet. Da eksportsælgeren var engelsk gift, lå løsningen lige for. Hustruens pigenavn var Hancock, og dermed havde man også et logo. Herefter blev der eksporteret til Sverige, Norge, England og Tyskland under navnet Hancock, mens man på hjemmemarkedet fortsatte med navnet Thordal. Eksporthandlen blev dog ikke til så meget, og består i dag stort set kun af den tyske grænsehandel.

I 1971 blev bryggeriet omdannet til at aktieselskab, og navnet Thordal blev sløjfet. Herefter var navnet Hancock Bryggerierne A/S. I 1985 overtog Fritz E. Strange Nielsen Hancock. Han er uddannet på bryggerskolen Weihenstepaner - Technische Hochschule für Brauerei, nord for München, og har derfor et indgående kendskab til hvordan man fortsat laver øl og vand af høj kvalitet.
Hem Købmandsgård V/bruno Støttrup
Købmandsbutik
Adresse: Ballingvej 62B, 7800 Hem
Telefon:97 53 12 41

HP Hvidevarer Skive– Bedre end nettet

Hos HP Hvidevarer Skive finder du et stort udvalg af kendte kvalitetsmærker. Vi tager naturligvis altid udgangspunkt i dine individuelle krav og behov.

Vores dygtige og erfarne personale giver dig altid god og korrekt rådgivning, som du kan stole på. Det høje serviceniveau gælder også ved leveringen, hvor vi kan opstille og montere dine hvidevarer efter dine ønsker.

HP Hvidevarer er altid klar med et godt tilbud og vores dygtige personale sørger for, at du får gode råd og en ordentlig vejledning, når du er på jagt efter dine nye hårde hvidevarer.

Hem Skytteforening | Kühls alle 6 | 7800 skive | Tlf.: +45 26560240 | jornjensen62@hotmail.com